טיול בת מצווה מאורגן

לפני חודש אני ובנות דודות שלי נסענו לטיול בנות מצווה באירופה.

הטיסה הייתה בשבת לפנות בוקר  ונחתנו בצרפת ביום ראשון בבוקר. ביום הראשון שלנו בצרפת נסענו לפריז ושם היינו בכיכר קונקורד שזו כיכר גדולה עם אוסף מרהיב של  פסלים  ומזרקות, אחר כך נסענו לראות את שער הניצחון ומשם נסענו לכנסיית נוטרדם, הכנסייה מהסיפורים של הגיבן מנוטרדם, עשינו טיול בכנסייה הגדולה ושמענו את כול התפילות,  נדהמנו והתרגשנו מיופייה הכובש של הכנסייה ואחר כך נסענו לגני לוקסמבורג, שהם למעשה  החצר של הארמון שבו גרה מלכה לשעבר אשר פינתה את הארמון לבנה ולכלתו ועברה לגור שם. הגן שלה כל כך גדול ומרשים ולכן סוחף אליו  מבקרים רבים, שמגיעים לטייל, לעשות ספורט ובעיקר להנות.

משם נסענו למגדל אייפל היו שם המון אנשים אבל למזלנו היה לנו אישורי מעבר מהיר ועלינו תוך זמן קצר למעלית של האייפל ועלינו עד הקומה השנייה. הנוף מהאייפל היה עוצר נשימה והיה אפשר לראות את כל פריז ואפילו יותר, והיה פשוט מדהים.

האתר הבא שהחלטנו לפקוד הוא רחוב שאן זה ליזה המפורסם,  רחוב גדול וראשי בפריז ששירים רבים נכתבו עליו לאורך ההיסטוריה,  ולבסוף חזרנו למלון.

יום למחרת קמנו מוקדם ונסענו ישירות לארמון פונטנבלו שזה הארמון שבו גרו כל המלכים והקיסרים של צרפת כמו נפוליאון ועוד רבים אחרים. התחלנו לעשות את הסיור בגן של הארמון והופתענו לגלות את מרחביו העצומים ואת עיצובו המוקפד, כל הפרחים מסודרים בדיוק מופתי במקום והאגם היה הפנט את חושינו ליופיו הקסום,  אחר כך נכנסנו לתוך הארמון עם מדריך צרפתי דובר עברית מעולה, נכנסנו לתוך חדרי השינה של המלכים , לחדרי הישיבות , חדרי הנשפים , הכנסייה שלהם ועוד. כל הארמון מעוצב  כאילו נילקח מתוך סיפור אגדות ישן, הכל כל כך יפה וגדול.

לאחר הסיור בארמון נסענו לכיכר האומנים , מקום עם אין ספור מדרגות המובילים לכנסייה גדולה , אליה לא נכנסו ,יש שם המון אומנים שמציירים אותך ומוכרים את התמונות ופסלים ועוד כל מיני, אנשים מוכשרים  חבקו את הרחבה, והציעו את פרי מלאכתם. הסתובבנו שם ואחר כך ירדנו לרחוב והמשכנו את סיורנו  ברחבת החנויות . לאחר מכן חזרנו למלון, התארגנו ונסענו לשיט בנהר. שיט  מקסים  ורגוע המשקיף על רחובות פריז  הרומנטיים.  בשעה 23:00  בלילה כל האורות של האייפל נדלקו מחזה קסום שריגש את כל המשפחה, ואחר כך התחילו להיות אורות מנצנצים כאלה מהאייפל, אורות שהשתלבו בצורה מושלמת עם צורתו המהודרת של מגדל האייפל, והשאירה את פיותנו פאורים לרווחה, בהחלט חוויה שאסור לפספס.

ביום השלישי נסענו ליורודיסני, כשהגענו הכול היה נראה כול כך גדול בהשוואה לישראל הקטנטנה, החלטנו לא לבזבז זמן וישר עלינו על המתקנים. כל המתקנים כל כך מושקעים וכול מתקן בנוי עם מחשבה ויצירתיות שאפילו העמידה בתורים בתור יוצרת  אווירה כאילו שאנחנו באמת כוכבים בתוך הסרט. עברנו מתקנים רבים:  מהירים וכיפים וגם כאלה שפחות, ואז בשעה 16:00 נפגשנו ליד הארמון הוורד מהסרטים שהיה במרכז הפארק והייתה שם תהלוכה ענקית של כול הדמויות מהסרטים. לכול סרט היה קרון משלו שבו היו בובות ואנשים ורקדנים וזה הצליח לסחוף את כל מבקרי הפארק לחזות במראה המלבב.

בסביבות שש בערב יצאנו מהיורודיסני וחזרנו בחזרה למלון, ללילה האחרון שלנו בצרפת. בבוקר נסענו עם האוטובוס לבלגיה. בדרך עצרנו במערת נטיפים ששם היה לנו סיור מדהים אחר כך עצרנו במערה והיה לנו שם מופע אור-קולי  ואז כשיצאנו לתומנו  לפתע פוצצו פצצה! אם תהיתם מסתבר שזה מנהג עתיק , אכן מנהג מוזר. המשכנו לנסוע והגענו למיני אירופה ששם רואים את כול המקומות היפים באירופה בצורה מיניאטורית. ראינו מקומות רבים ומטריפים והצטלמנו בלי סוף.

אחר כך הגענו לכיכר הראשית של בלגיה ושם הלכנו לראות את הסמל של בלגיה, "הפסל של הילד המשתין", ומשם המשכנו למסעדה שבאזור ועשינו ארוחה חגיגית עם כולם לכבוד בר המצווה ובת המצווה של כול הילדים לבסוף חזרנו למלון בבלגיה.

בבוקר יום חמישי נסענו באוטובוס להולנד ישר לאפטלינג ששם נהניתי הרבה יותר מהיורודיסני היו שם מתקנים מפחידים וכיפים יותר ,עליתי על כמעט הכול. עלינו על מתקן אחד שלוקח אותך ממש גבוה ואפשר לראות את כול האפטלינג ממנו ובערב חזרנו למלון. בשישי בבוקר נסענו לכפר חיטהורן ושם היה לנו שיט. כול הולנד מלאה בנהרות שעוברים ממש ברחובות ובבתים של אנשים ושטנו שם וראינו את כול הבתים המדהימים שליד הנהרות. הנוף היה כה שונה ממה שאנחנו רגילים פה בישראל. אחרי השיט נסענו לאמסטרדם והיה לנו קצת זמן חופשי להסתובב בחניות ולאכול, אני ומהשפחה שלי נפגשנו שם עם בן דוד של אמא שלי שגר באמסטרדם ואז הלכנו למוזיאון מאדם טוסו.

לאחר מכן נפגשנו כול הקבוצה והלכנו לבית של אנה פרנק ששם ממש ראינו את הבתים הצרים שבהם הם חיו ואת עליית הגג שבה היא ומשפחה גרו בתקופת השואה וזה היה משהו ששווה לראות ואפשר ללמוד ממנו המון. אחר כך חזרנו למלון ועשינו קבלת שבת עם כול הקבוצה.

יום שבת בבוקר היום האחרון לטיול שלנו היה יום הולדת 12 לאחותי , אז ארגנו לה בלונים וברכות באוטובוס והצלחנו ממש להפתיע אותה. מהמלון נסענו לכיוון גרמניה לשדה התעופה ובדרך עצרנו במפעל לגבינות וכפכפים הולנדיים ,שם ראינו איך מכינים את הכפכפים והגבינות וקנינו כמה כפכפים ואכלנו מלא גבינות טעימות.

משם נסענו לכפר הדייגים וולנדם ששם היה לנו זמן לקנות ולנוח מהנסיעה הארוכה אחר כך המשכנו בנסיעה וטסנו בחזרה הביתה. נהניתי מכול שנייה ושנייה בטיול ואני לא ישכח אותו בחיים.

עופרי אליהו בת 14

עוד דברים שיכולים לעניין אותך:

2 Responses to טיול בת מצווה מאורגן

• מערכת טריפין says:

עופרי מתוקה נראה שבאמת היה לך טיול מדהים, מקווים שתשתפי אותנו בטיולים נוספים שלך

• גאולה בציר says:

מעוניינת לצאת עם נכדתי בקיץ הקרוב לטיול בת מצווה, הטיול של עופרי מתאים מאוד, רק עם אפשרות להוסיף עצמאית טיסה ללונדון ושהיה של עוד כ3-4 ימים בלונדון, ומשם חזרה ארצה. מה האפשרויות, או האם יש טיול שכולל צרפת בלגיה הולנד אנגליה?

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>